PERSONLIGA EGENSKAPER

Mitt motto i livet är kan jag det inte så lär jag mig det. Detta applicerar jag på allt och är nog det viktigaste att veta om mig. I övrigt är jag en social och glad person som ständigt söker nya utmaningar. Vidare har jag alltid varit väldigt intresserad av problemlösning, egentligen oavsett vilken typ av problem det rör. Mitt logiska tänkande har räddat mig i många situationer och jag mår, och fungerar, bäst när jag arbetar i ett högt tempo och har många bollar i luften.

UPPDRAG/ANSTÄLLNINGAR

Projektledare/koordinator | Atea/Södertälje kommun | September 2018 - Januari 2019
Under fem månader arbetade jag som projektledare samt koordinator för ett datorutbytesprojekt där jag ansvarade för resurs-, tids- och leveransplanering. Min del i projektet började när leveransplanen skulle sättas och allt arbete därefter var agilt och baserat på ITIL, för att skapa förutsättningar för ett lyckat projekt. Jag var spindeln i nätet och hanterade kontakt med allt ifrån projektbeställare och leverantörer till slutanvändare, för att säkerställa bästa möjliga leveranskvalitet.

On-site tekniker | Atea | Juni - Augusti 2018
Officiellt var min roll hos Atea först on-site tekniker, men som underkonsult på det marknadsledande företaget inom it-infrastruktur placerades jag på uppdrag där min kompetens efterfrågas. Detta gav mig roller från allt som deskside technician till leveranser av ny hårdvara till nätverkshantering hos kund.

Supportansvarig/Tekniker | Candidator AB | April - Juni 2018
Under ett kvartal arbetade jag som tekniker och supportansvarig hos Candidator. Som tekniker arbetade jag med IT-support mot slutanvändare över telefon och mail. En stor del av arbetet handlade om felsökning i diverse system men kunde även handla om att beställa, installera och skicka ut hårdvara till kund eller hantera larm om servrar eller system som inte fungerade. Som supportansvarig hanterade jag bemanningen och ärendehanteringen för mitt team på tio personer samt agerade incident manager, allt enligt ITIL.

Helpdeskagent | H&M | Oktober 2017 - Mars 2018
Mitt första uppdrag som IT-konsult var som helpdeskagent på H&M:s internsupport. Där satt jag också med både telefonsupport, ärendehanteringssystem och chattsupport. Vi hanterade totalt 2 000 olika system som alla krävde varierande felsökning. På H&M fick jag lära mig att arbeta under hög press under längre perioder och jag fick utveckla min supportkunskap både språk- och systemmässigt och dessutom gick H&M:s servicedesk över till KBS, för att följa ITIL kring kunskapshantering, under min tid där.

Supporttekniker | Easy Telefoni | April - Oktober2017
På Easy Telefoni arbetade jag med support mot både slutanvändare och IT-ansvariga via telefon, chatt och mail. Där gjorde jag allt ifrån att bygga upp växelsystem till att felsöka applikationer och telefoner.

Webbdesign | Frilans | 2007-
När bloggar började bli stort i Sverige bestämde jag mig för att utnyttja de kunskaper jag själv skaffat mig inom webbdesigner och sålde sedan designer till privata bloggare och företag, och skapade mina egna hemsidor. Det utvecklades sedan till både support och ren kodning åt andra.

Studentinformatör | Fackföreningen Jusek | 2011-2013
Jag arbetade under två år som studentinformatör för ett akademikerförbund, vilket rent praktiskt inneburit att jag informerat studenterna samt anordnat företagsbesök hos intressanta organisationer runt om i Värmland. Jag har övat på mina sociala färdigheter, hanterat människor samt knutit många nya kontakter under denna tid.

UTBILDNING


Magisterprogram i projektledning | Karlstads Universitet | Augusti 2014 – Juni 2015
Filosofie magister i projektledning.
Jag breddade och fördjupade mina kunskaper inom projektledning genom ett magisterprogram som riktas mot projektledningens tillämpning inom näringsliv och offentlig verksamhet. Jag fick lära mig än mer om bland annat agil projektledning, projekt som arbetsform samt ledarrollen i projektmiljöer och min D-uppsats handlade om huruvida utbildning och könsroller påverkar konflikthantering (samt insikt kring detta) i projektgrupper.

IT, projektledning & affärssystem | Karlstads Universitet | Augusti 2010 – Juni 2014
Filosofie kandidat i informatik.
Ett program som utbildade mig till projektledare inom IT. Jag fokuserade på projektledning och effektivisering då det är vad som ligger mig närmast hjärtat och min C-uppsats handlade om brister i planeringsfasen. Delkurser av relevans är bland annat informationssäkerhet, riskalanys, affärsinformatik samt BI, där ITIL är en viktig punkt som jag alltså studerat och har kompetens inom, men inte har certat. Det jag brinner för är att effektivisera processer så mycket som möjligt, vilket ramverket ITIL tillhandahåller underlättar mycket.

Förutom teoretisk kunskap fick vi även praktisk träning, bland annat i form av ett projekt i en kurs där vi, tillsammans med en projektledare på IBM, gjorde en processkartläggning och –optimering enligt ITIL.

IDEELL VERKSAMHET

Ledamot, The Wolfpack | Supporterförening | 2012-2014
Jag satt under två år som ledamot i Färjestads supporterklubbs styrelse. Där ansvarade jag för de resor vi anordnade till bortamatcher och dessutom var jag delansvarig för tjejgruppen ”The Wolfgirls” jag drog igång.

Ledamot, EMSEK | Studentförening | 2010-2011
Under mitt andra år i Karlstad satt jag i studentföreningen EMSEKs styrelse, som hanterar Studentpuben Bunkern. Jag var evenemangsansvarig och planerade och skötte därmed evenemangen som tog plats och utöver detta arbetade jag mycket både bakom baren och i köket. EMSEK arrangerar även Karlstads studentresa Älghälga där jag satt med i planeringskommittén.

ÖVRIGA KUNSKAPER

Svenska: modersmål. Engelska: talar och skriver flytande.

Jag har grundläggande kunskaper i datalogi samt programmering i diverse språk (exempelvis Java, php, HTML, SQL och VB). Utförliga kunskaper i Office-programmen med kunskaper inom VBA. Hanterar de vanliga operativsystemen utan svårigheter.

Referenser lämnas vid förfrågan.